Serie: 4-Xtremes - The World Tour
Een jaar vol avontuur
Mike en Andrea zijn ook in het nieuwe jaar met hun Axor onderweg in Zuid-Amerika en kijken terug op een bewogen jaar.
- 2
- 3
- 5
- 4
Hallo RoadStars, we hopen dat jullie allemaal een goed begin hebben gemaakt in het nieuwe jaar.
We bevinden ons momenteel in Cordoba, Argentinië en willen terugblikken op de avonturen die we het afgelopen jaar hebben beleefd.
Tot het einde van de Carretera Austral
Ons jaar begon in Bariloche, Argentinië, op weg naar het zuiden. Hoewel we al in een deel van de Carretera Austral hadden gereisd, fascineert de regio ons steeds weer opnieuw. We wandelden op actieve vulkanen en zagen dolfijnen en zeeleeuwen langs de kust. We reden tot aan het einde van de legendarische weg naar een klein dorpje met de naam O'Higgins. Van daaruit ging het alleen met de veerboot verder, twee dagen lang door de fjorden van Chili. Een onvergetelijke ervaring.
- 1
- 2
- 3
- 5
- 4
- 6
- 7
Aan het einde van de wereld
In Punta Arenas vulden we onze voorraden aan om naar het vuurland te reizen – maar dit keer aan Chileense kant. Meer dan een week brachten we in deze afgelegen wildernis ver weg van de beschaving door, terwijl de herfst zich van zijn mooiste kant liet zien. Op de terugweg van het einde van de wereld werden we begeleid door een verrassende sneeuwval. Een perfecte afsluiting van deze etappe.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
Een sneeuwstorm en een inbraak
In de Argentijnse provincie Chubut konden we vanwege een hevige sneeuwstorm enkele dagen niet meer verder rijden. Maar we waren nauwelijks uit de provincie of de sneeuw was verdwenen en een blauwe hemel verwelkomde ons. Helaas werd ons goede humeur bedorven door een inbraakpoging in onze Axor. De reparaties duurden meer dan een week, maar dankzij de geweldige ondersteuning van de Mercedes-Benz dealer Taraborelli konden we alles weer in orde brengen.
Weer op weg!
Met hernieuwde dynamiek zetten we onze reis naar het noorden voort tot we weer op de Ruta 40 stuiten, die ons hier door een woestijnachtig landschap leidt.
Welke hoeken van Zuid-Amerika gaan we volgens jullie in 2025 verkennen? Laat het ons weten in de commentaren!
4-Xtremes – The World Tour.
Sinds juni 2020 zijn Andrea en Mike Kammermann on the road in de expeditie‑Axor. Van het noordelijkste punt van Noorwegen tot de Canarische Eilanden heeft het Zwitserse echtpaar grote delen van Europa bezocht en een uitstapje naar Tunesië gemaakt. De daarbij over de weg overlegde afstand: 83.000 kilometer!
Vooral vanwege pandemiegerelateerde beperkingen waren verdere bestemmingen niet haalbaar – tot nu toe: Nu gaan Andrea en Mike Zuid-Amerika ontdekken. Laat jullie verrassen door verdere avonturen! De huidige rit is de tweede die de Zwitsers met hun Axor beleven. Al in 2018 en 2019 hebben ze meer dan 20 landen bezocht en daarbij ruim 47.000 kilometer afgelegd.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 7
- 6
Foto's en video: 4-Xtremes
Vindt u dit artikel leuk? Laat het ons weten!