TLW Group bestelt 62 Mercedes-Benz Actros 1848.

TLW Group bestelt 62 Mercedes-Benz Actros 1848.

Een keuze voor zuinigheid en technologische voorsprong.

Tradova, dat in november 2020 werd overgenomen door de Luxemburgse TLW Group, plaatste via het moederbedrijf onlangs een bestelling van 62 nieuwe Actros 1848 LS Big Space met een verlaagd chassis, waarvan Mercedes-Benz Trucks Belux en concessiehouder CAR Avenue Mercedes-Benz Trucks nu de eerste vijf exemplaren afleverden. Een levering die meteen ook de intrede van het merk met de ster bij de TLW Group betekent.Tradova, dat in november 2020 werd overgenomen door de Luxemburgse TLW Group, plaatste via het moederbedrijf onlangs een bestelling van 62 nieuwe Actros 1848 LS Big Space met een verlaagd chassis, waarvan Mercedes-Benz Trucks Belux en concessiehouder CAR Avenue Mercedes-Benz Trucks nu de eerste vijf exemplaren afleverden. Een levering die meteen ook de intrede van het merk met de ster bij de TLW Group betekent.

TLW Group kende de afgelopen jaren een sterke groei. De groep die zich toelegt op general cargo, bulkvervoer, expressdiensten, logistiek en luchtvracht, nam eind vorig jaar de bedrijven van Tradova in het Groothertogdom Luxemburg en België over. Het beschikt sinds die overname over een wagenpark van meer dan zeshonderd ingeschreven voertuigen.

De overname van Tradova betekent voor TLW Group meteen ook de kennismaking met Mercedes-Benz. Het merk uit Stuttgart is immers sterk vertegenwoordigd binnen de vloot van de Belgisch-Luxemburgse tak van TLW Group. “De Actros is voor ons een interessant product omdat hij sterk scoort op het vlak van zowel het verbruik als technologie. Vandaar dat wij met een flinke bestelling van 62 nieuwe Actros vrachtwagens resoluut ons vertrouwen in Mercedes-Benz benadrukken. Deze nieuwe trucks, waarvan nu de eerste vijf worden geleverd, zijn gedeeltelijk een vervangingsinvestering, maar ten dele ook een uitbreidingsinvestering, die perfect past in de groei die onze groep sinds 2005 doormaakt”, vertelt Jérémy Windsinger, de Chairman en CEO van TLW Group. Een opvallende nieuwigheid is dat de nieuwe trucks het traditionele blauw van Tradova inruilen voor de witte huiskleuren van TLW Group, al blijft het logo van Tradova nog nadrukkelijk aanwezig op de cabine. TLW Group koos overigens voor de Actros 1848 met Big Space cabine en een verlaagd chassis, met verder onder meer Predictive Powertrain Control, MirrorCam en comfortstoelen.

TLW Group verkiest langetermijnrelaties met zijn partners en leveranciers. “Wij beschouwen deze bestelling als een manier om de fundamenten te leggen voor onze nieuwe samenwerking, die berust op wederzijds vertrouwen. Bovendien biedt Mercedes-Benz een breed pallet aan vervoersoplossingen, die in alle verschillende specialiteiten van onze groep inzetbaar kunnen zijn. Dat biedt een heel mooie basis voor een langdurige en vruchtbare samenwerking”, verduidelijkt Jérémy Windsinger, die verder ook het belang van een betrouwbare garage als CAR Avenue benadrukt. “De samenwerking tussen CAR Avenue en Tradova was al bijzonder intens en het feit dat ik Benjamin Bauquin, Algemeen Directeur van Car Avenue BELUX al jaren ken, onderstreept ons vertrouwen in Car Avenue alleen maar. Ik wil hen trouwens bedanken voor het in goede banen leiden van deze bestelling. Bovendien gaat mijn dank ook uit naar Peter Brock, Managing Director van Mercedes-Benz Trucks Belux, voor zijn steun bij het bestelproces”, besluit Jérémy Windsinger.

TLW Group bestelt 62 Mercedes-Benz Actros 1848
Omhoog